برندها و مفاهیم کمپانی های بزرگ و شرکت آغازگران

آشنایی با برند و مفاهیم آن :

در دنیای تجاری امروز جهان ، با مطالعه کمپانی ها ، شرکت ها ، کارخانه ها و … بزرگ  با  “برند” های آنها روبرو هستیم؛ که سالها ، ده ها سال و حتی قرن ها بهمراه محصولاتشان تبلیغ گردید و در هر زمانی خود به تنهایی دارای ارزش مادی و معنوی بسیار بالایی برای خریدو فروش خود سازمان هاست . از دیگر سو این برندها روی محصولات ،  در کنار عوامل دیگر کمی ، کیفی ، شکل و فرم و بسته بندی برای مصرف کنندگان یکی از بزرگترین عوامل تبلیغی بود و است و خواهد بود. یک شرکت مشاوره جهانی خصوصی ( Reputation Institute ) ، اعلام نمود که یک همبستگی و ارتباط قدرتمندی بین شهرت یک شرکت و تمایل مشتریان برای توصیه برند مورد نظر به سایر افراد برای خرید محصولات آن وجود دارد. برای کمپانی هایی که دارای شهرت بسیار زیادی هستند، حدود ۵۵ درصد از مشتریان اعلام کرده اند که قطعا محصولات این شرکت ها را خریداری می کنند و ۵۰ درصد از آنها حاضرند تا محصولات شرکت مورد نظر را به سایرین پیشنهاد دهند.در مورد کمپانی هایی با شهرت ضعیف تر، این درصد به حدود ۳۱ درصد برای خرید محصولات و ۲۸ درصد برای توصیه محصولات کاهش می یابد.

این برندها معانی خاص و منحصر به فردی را نیز بهمراه دارند. شکل گیری این مفاهیم داستان های متفاوتی دارد که در این مقال نمی کنجد . اما برای مثال برند سیترئن  نماد اعتلا و نزدیک شدن به مهندسی پیشرفته است. ویا بنز نشان تسلط  ان بر زمین و دریا و آسمان است . پوما نیز به معنای یوزپلنگ آمریکایی و دارای مفهوم سریع دویدن است. نایک نیز به مفهوم الهه پیروزی و یا  مازاراتی سبل شهر بولونیای ایتالیاست. برخی از لوگوها فقط اسم آن کمپانی است مثل کانن، فیات ، سونی ، کوکاکولا، ماکروسافت و…

از لحاظ ارزش برند کمپانی آمریکایی کوکاکولا چندین سال است که به عنوان با ارزشترین برند دنیا معرفی می شود ( 70 میلیارد دلار بیش از 210 میلیارد تومان امروز). ویا برند  آی بی ام دارای قیمت 65 میلیارد دلار ، ماکروسافت 61 میلیلرد دلار ، گوگل 44  میلیارد دلار ، جنرال الکتریک و مک دونالد به ترتیب 43 و 34   میلیارد دلار و …( نقل از کمپانی اینتر برندینگ)

مفهوم برند شرکت آغازگران توسعه : 

برند این شرکت از قالب مثلث ( نماد استحکام ) و سه حروف اول  اسمش ، به رنگ های آبی (آسمان و افق) و قرمز ( انسان محوری و تلاش) تشکیل شد.

مفهوم برند این شرکت ( Fast Action ) : واژه  Fast  معانی ی چون سریع ، تند ، فوری ، تندرو و عجول ، سریع السیر و سفت و سخت را شامل می شود و واژه Action  نیز عمل ، اقدام ، کنش ، حرکت ، کار ، کردار و رفتار، بازی ، جنبش ، نبرد ، جریان و … معنی شده است. بنابراین با ادغام معانی دو واژه ترکیب های عمل سریع ، سریع العمل ، اقدام فوری ، سریع العمل ، تند رفتار ، جریان فوری ، تند کار و …. را میتوان بوجود آورد.

منظور ما صرفا به عمل سریع محدود نمی شود بلکه “واکنش سریع” را نیز در برمی گیرد؛ می دانید که  “واکنش” نمی تواند مفهوم و معنای ” کنش”  را احاطه کند لیکن یک سیستم یا سازمان  کنش گر یا عمل گرای پرسرعت طبیعتا” واکنش های فوری را نیز از خود بروز داد و در عین حال که شروع کننده حرکت هاست ، در برابر رفتارها و اقدامات خارجی ( ورودی) ، فرآیند فعالانه و فوری را با دوراندیشی ، مدیریت و کنترل می نماید.

با توضیحات فوق – در حالیکه نظر خوانندگان می تواند در ارتقاء این مقوله یاری رسان باشد – در حال حاضر برای معادل فارسی  Fast Action  عبارت ” کنش سریع” انتخاب گردید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *